Oszustwo inwestycyjne z wykorzystaniem BLIK. Mieszkaniec stracił 21 tys. zł

Policja interweniowała po zgłoszeniu, że oszuści namówili mieszkańca regionu na inwestycję na fałszywej stronie, a następnie uzyskali od niego kody BLIK. W wyniku działań przestępców poszkodowany stracił 21 000 zł.
- Jak oszuści pozyskiwali środki
- Policja z Jeleniej Góry informuje i radzi
Jak oszuści pozyskiwali środki
Kilka miesięcy temu mężczyzna zainteresował się reklamą rzekomych funduszy inwestycyjnych zamieszczoną w internecie. Reklama używała wizerunków znanych osób. Po kontakcie z osobą podającą się za konsultanta poszkodowany wpłacił pierwszą kwotę - 1 000 zł na stronę, która wyglądała autentycznie i pokazywała saldo z wpłatą.
W zgłoszeniu do Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze podano, że 13 października 2025 r. mężczyzna próbował odzyskać środki. Oszustka podająca się za konsultantkę poinformowała, że zwróci pieniądze, jeśli pokrzywdzony poda wygenerowany kod BLIK. Po przekazaniu pierwszego kodu bank potwierdził transakcję na 10 000 zł. Gdy osoba podająca się za konsultantkę poprosiła o kolejny kod, poszkodowany ponownie go podał. Po zalogowaniu na konto okazało się, że z rachunku zniknęło łącznie 21 000 zł.
Policja z Jeleniej Góry informuje i radzi
Komenda Miejska Policji w Jeleniej Górze ostrzega przed podobnymi schematami oszustw. Policja wskazuje, że przestępcy tworzą profesjonalnie wyglądające strony i wykorzystują znane wizerunki, aby uwiarygodnić ofertę. Podinspektor Edyta Bagrowska apeluje o ostrożność i przypomina najważniejsze zasady: nigdy nie należy przekazywać kodów BLIK osobom dzwoniącym, żadna instytucja finansowa ani policja nie żąda podania kodu BLIK w celu wypłaty środków czy weryfikacji, a podanie kodu oznacza zgodę na wykonanie przelewu. Policja zaleca także weryfikację firmy przed inwestycją - sprawdzenie rejestracji, licencji i opinii - oraz kontakt z bankiem lub najbliższą jednostką Policji w razie wątpliwości.
na podstawie: KMP w Jeleniej Górze.
Autor: krystian