Podszył się pod kuzyna w komunikatorze. Mieszkanka straciła 1 200 zł

Kobieta wygenerowała i przekazała kod BLIK w rozmowie z osobą podszywającą się pod członka rodziny. Po zatwierdzeniu płatności okazało się, że konto kuzyna zostało przejęte.
Komisariat Policji w Szklarskiej Porębie prowadzi postępowanie dotyczące oszustwa internetowego, do którego doszło 27 października 2025 roku. Funkcjonariusze ustalili, że sprawca nawiązał kontakt przez popularny komunikator, podając się za kuzyna pokrzywdzonej.
W trakcie rozmowy oszust poprosił o pilną pomoc finansową i zwrócił się o przesłanie kodu BLIK. Kobieta, przekonana o autentyczności rozmowy, wygenerowała i przekazała kod oraz zatwierdziła płatność na kwotę 1 200 zł. Po wykonaniu przelewu zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.
Śledczy wyjaśnili, że konto społecznościowe kuzyna zostało przejęte przez nieznaną osobę. Policja apeluje o ostrożność przy realizowaniu płatności za pomocą kodów BLIK oraz o weryfikowanie tożsamości rozmówców przez telefon, gdy ktoś z rodziny prosi o pieniądze.
Funkcjonariusze przypominają podstawowe zasady bezpieczeństwa: nie przekazywać kodów BLIK osobom, których tożsamości nie można zweryfikować, nie klikać podejrzanych linków i nie udostępniać danych bankowych. Działania prewencyjne w powiecie karkonoskim prowadzone są regularnie, a o potrzebie informowania osób starszych i mniej obeznanych z technologiami mówiła podinspektor Edyta Bagrowska.
na podstawie: KMP w Jeleniej Górze.
Autor: krystian

