Policjanci strzelińskiej jednostki prowadzą postępowanie dotyczące oszustwa. Zgłaszająca nie otrzymała zamówionego węgla, pomimo wpłaty należnych pieniędzy, a ogłoszenie o jego sprzedaży po kilku dniach od publikacji „zniknęło” z mediów społecznościowych. Policja apeluje, aby być ostrożnym w tego typu zamówieniach.
Ostatnimi czasy niewątpliwie węgiel stał się towarem deficytowym i atrakcyjnym obszarem do działalności również tych nieuczciwych sprzedawców. Okazuje się, że fakt ten wykorzystują także oszuści, którzy wręcz żerują na ludzkiej nieświadomości. Oczywiście wszystko dla chęci szybkiego, ale niezgodne z prawem wzbogacenia się.
Przypomnijmy w dniu 8 września br., mieszkanka powiatu strzelińskiego zawiadomiła, że za pośrednictwem strony internetowej zakupiła węgiel. Jak ustalono na podany w zakładce oferty numer konta bankowego, kobieta dokonała niezbędnej wpłaty. Jednak po kilku dniach ogłoszenie zniknęło ze strony internetowej, a sprzedawca nie odbierał telefonu, w tym nie odpowiadał na licznie przesłane wiadomości tekstowe. Na tej podstawie kobieta zdecydowała się o wszystkim poinformować Policję.
Funkcjonariusze apelują, aby być ostrożnym przy tego typu zamówieniach. Nie bądźmy bezwzględnie ufni, że każde ogłoszenie w mediach społecznościowych jest prawdziwe i wiarygodne. Osoby zamieszczające takie oferty robią to dla zysku, a gdy uda im się kogoś naciągnąć szybko urywają kontakt.
sierż. szt. Paweł Noga
Źródło: KPP w Strzelinie
asp. Łukasz Porębski
tel. 603 765 940