Do Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze zgłosiła się kobieta i powiadomiła funkcjonariuszy o oszustwie, którego padła ofiarą. Jeleniogórzanka uwierzyła oszustowi, który podszył się pod pracownika banku w to, że ktoś włamał się na jej konto, a związku z tym środki na nim zgromadzone są zagrożone. Pokrzywdzona, aby je uchronić przelała na konto przez niego wskazane. W ten sposób straciła 40 tysięcy złotych. Przypominamy, by nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych.
Policjanci z Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła jeleniogórzanka. 14 września br. z pokrzywdzoną skontaktował się telefonicznie mężczyzna, który podał się za pracownika jednego z banków. Oszust poinformował ją, że ktoś włamał się na jej konto, a związku z tym środki na nim zgromadzone są zagrożone. W związku z tą sytuacją nakłonił kobietę do przelania pieniędzy na wskazane przez niego konto. Tym sposobem jeleniogórzanka straciła 40 tysięcy złotych.
Pamiętaj! Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie – kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
Przestrzegamy – jeśli otrzymaliśmy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
podinspektor Edyta Bagrowska