Oszukali go na pracownika banku - w kilku telefonach stracił 6 300 zł

Funkcjonariusze interweniowali po zgłoszeniu mężczyzny, który po rozmowie z rzekomym pracownikiem banku potwierdził transakcje i stracił oszczędności. Policja prowadzi dochodzenie i ostrzega przed podobnymi telefonami.
Komisariat Policji w Szklarskiej Porębie prowadzi postępowanie w sprawie oszustwa, do którego doszło 26 listopada 2025 roku. Pokrzywdzony zgłosił sprawę na policję dzień później.
Z ustaleń funkcjonariuszy wynika, że mężczyźnie zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku. Rozmówca twierdził, że środki na koncie są zagrożone i trzeba je natychmiast „zablokować”.
Wprowadzony w błąd pokrzywdzony zatwierdził w aplikacji mobilnej transakcję BLIK na kwotę 1 500 zł oraz potwierdził pięć płatności kartą na łączną kwotę 4 800 zł. W wyniku oszustwa stracił łącznie 6 300 zł.
Policja przypomina zasady bezpieczeństwa: Pracownicy banków nigdy nie proszą klientów o potwierdzanie przelewów, operacji BLIK ani podawanie danych do logowania. Jeśli rozmówca wywołuje presję czasu lub grozi blokadą konta, należy przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem przez oficjalną infolinię. Nie należy instalować aplikacji ani oprogramowania, o które prosi rzekomy konsultant.
Funkcjonariusze apelują też, by informować bliskich — zwłaszcza osoby starsze — o metodach działania oszustów. Podinspektor Edyta Bagrowska zaapelowała o wzmożoną czujność.
na podstawie: KMP w Jeleniej Górze.
Autor: krystian


