Blog biznesowy jest jednym z najbardziej opłacalnych i najłatwiejszych sposobów na promowanie swojej firmy. Dobrze prowadzony, może zwiększyć ruch na stronie internetowej, podnieść sprzedaż, sprawić, że staniesz się autorytetem w swojej branży, a także pomóc Ci dotrzeć do nowych rynków. Niestety, wiele małych firm jeszcze nie przebudziło się do korzyści płynących z tego narzędzia. Powody są różne, od braku czasu na pisanie postów na blogu do braku pomysłów na jakościowe posty. Oto moje najważniejsze wskazówki dotyczące pisania i budowania udanego bloga biznesowego.
Pisz dla swoich klientów
Twój blog, podobnie jak Twoja strona internetowa, nie jest dla Ciebie. Jest dla Twoich klientów, więc pisz dla nich. Idealnie byłoby, gdyby Twój blog miał na celu rozwiązanie problemu Twoich klientów lub dostarczenie świeżego spojrzenia na Twoją branżę.
Zaplanuj swoją treść
Brak czasu i pomysłów to najczęściej wymieniane powody, dla których wiele małych firm nie prowadzi bloga. Jednak przy odrobinie planowania, możesz mieć wystarczająco dużo pomysłów, aby utrzymać go w ruchu przez kilka tygodni, a nawet miesięcy do przodu.
Twoje posty mogą być odpowiedziami na pytania, które najczęściej zadają Twoi klienci. Na przykład, jeśli jesteś jubilerem, można napisać post na blogu na co zwrócić uwagę przy zakupie diamentu.
Google Adwords Keyword Tool to kolejny świetny sposób na znalezienie fraz kluczowych, które ludzie używają do wyszukiwania swoich usług. Fraza kluczowa, po zidentyfikowaniu go, może być Twój tytuł bloga. Jest to prosty i skuteczny sposób na skierowanie ruchu na Twój blog i poinformowanie świata o Twoich usługach. Tak więc, dla jubilera wspomnianego, jego tytuł bloga, w oparciu o badania objętości słów kluczowych za pomocą narzędzia słów kluczowych Google, byłoby "jak kupić diament".
Twórz wartościowe treści
Kluczem do sukcesu bloga biznesowego jest dostarczanie czytelnikom wartościowych treści. W ten sposób budujesz autorytet swojej strony w swojej branży. Ponadto, jeśli dasz swoim czytelnikom wartościowe treści, wynagrodzą Cię, stając się powracającymi gośćmi, a także rozstając się ze swoimi pieniędzmi.
Jeśli brak czasu lub brak umiejętności pisania jest problemem, można zlecić bloga do usługi pisania blogów. Te robią dokładnie to, co jest napisane na blasze - piszą bloga, aby spełnić potrzeby klientów, a także napędzać sprzedaż dla Ciebie.
Częstotliwość
Opinie na temat tego, jak często należy aktualizować bloga, są podzielone. Celuj w częstotliwość, którą możesz utrzymać. Czterotygodniowa lub cotygodniowa jest w porządku. Kluczem jest konsekwencja. Nie zakładaj bloga, a następnie porzucaj go w połowie drogi.
Wyszukiwarki lubią świeże treści, a im częściej będziesz aktualizować swojego bloga (a co za tym idzie - swoją stronę internetową), tym większe prawdopodobieństwo, że Twoja strona będzie piąć się w górę w rankingach wyszukiwarek, a także stanie się bardziej widoczna dla Twoich docelowych klientów.