Do Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze zgłosiła się kobieta, która wystawiła do sprzedaży na portalu internetowym używany telefon komórkowy. Na wystawiany przez nią przedmiot znalazł się kupiec, który w związku z rzekomymi problemami z płatnością przesłał w wiadomości elektronicznej link przekierowujący do bankowości celem otrzymania należności. Kobieta postąpiła zgodnie z otrzymaną instrukcją i w ten sposób z jej konta zniknęło ponad 8 tysięcy złotych. Policjanci apelują o ostrożność podczas realizacji transakcji online. Nie klikajmy w nieznane linki zwłaszcza, gdy przekierowują nas do bankowości elektronicznej, gdzie wymagane jest podanie danych do logowania, jak również niepodawanie kodów Blik. Jeleniogórscy policjanci walcząc z tego typu przestępczością po raz kolejny ostrzegają. Ważne jest, aby być zawsze czujnym i ostrożnym w korzystaniu z usług finansowych.
Pokrzywdzona, która zgłosiła się do Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze korzystała z portalu internetowego oferującego do sprzedaży używany towar. Za pośrednictwem tej strony wystawiła na sprzedaż telefon komórkowy, po czym otrzymała informację, że ktoś jest zainteresowany zakupem. Kupiec w związku z rzekomymi problemami z płatnością przesłał kobiecie link do strony bankowości elektronicznej.
Kliknięcie w ten link było konieczne w celu potwierdzenia przez zgłaszającą transakcji sprzedaży. Kobieta zgodnie z instrukcją zalogowała się do swojego konta, a następnie podała kilka kodów autoryzacyjnych. W pewnym momencie zorientowała się, że coś jest nie tak i zablokowała konto. Niestety było już za późno, gdyż z jej konta zniknęło ponad 8 tysięcy złotych.
Policjanci z Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze prowadzą czynności w tej sprawie i jednocześnie apelują o ostrożność w transakcjach online, szczególnie teraz, kiedy wielu miejscach widzimy wyprzedaże. Należy unikać klikania w nieznane linki, ponieważ oszuści w ten sposób wyłudzają dane i „czyszczą” konta bankowe!
Przestrzegamy – jeśli otrzymaliśmy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
podinspektor Edyta Bagrowska