Prowadzisz działalność w Jeleniej Górze? Mieszka tam blisko 80 tys. osób. Do zdecydowanej większości z nich możesz dotrzeć dzięki wyszukiwarce Google, która ma w Polsce ponad 95 proc. udziału w rynku. Żeby to osiągnąć, najpierw musisz wypozycjonować swoją stronę i wizytówkę w Google. Co Twoja firma może zyskać dzięki kampanii SEO?
SEO firmy z Jeleniej Góry – na jakie działania warto postawić?
Statystycznie około 97 proc. konsumentów najwięcej o firmach lokalnych dowiaduje się z wyszukiwarki Google. Nawet jeśli wielokrotnie przejeżdżali obok siedziby Twojej działalności, to i tak najczęściej informacji o niej szukali w sieci. 64 proc. konsumentów korzysta z wizytówek w Google, żeby znaleźć dane kontaktowe do konkretnych podmiotów. Jeśli jej nie masz, to utrudniasz dotarcie do tych informacji. Czym jest wizytówka? Czy pozycjonowanie stron oznacza to samo co pozycjonowanie wizytówek?
Wizytówka to darmowy profil, który możesz założyć w ramach usługi Profil Firmy w Google. Zajmuje to dosłownie kilka minut. Następnie taka wizytówka musi być zweryfikowana i po tym kroku może być widoczna w sieci. Pojawia się w wynikach Google Maps oraz w tzw. trzypaku, który widzisz na zapytania lokalne. Wyszukaj w Google jakąś frazę lokalną, np. hydraulik Jelenia Góra. Na górze wyników prawdopodobnie zobaczysz reklamy, a pod nimi paczkę wizytówek z Google Maps. To właśnie ten trzypak.
Natomiast na to samo zapytanie w wynikach Google może się wyświetlać również Twoja strona, ale najczęściej pod wizytówkami. Jeśli uda Ci się wypozycjonować wizytówkę i witrynę, będą widoczne na pierwszej stronie wyników, to zwiększasz szansę na kontakt zainteresowanych ofertą.
16 proc. firm, które mają Profil Firmy w Google, uzyskuje ponad 100 połączeń telefonicznych tylko dzięki wizytówce. 54 proc. działań użytkowników, którzy przeglądają wizytówki, kończy się wizytą na stronie. Dzięki kampanii SEO zwiększysz ruch w witrynie, możesz pozyskać zapytania i telefony od zainteresowanych ofertą. Dlatego nie zastanawiaj się – działaj w kierunku osiągnięcia wysokich pozycji.
Wysokie pozycje w Google – jak je osiągnąć?
Pozycjonowanie stron w Jeleniej Górze wymaga podjęcia innych działań niż w przypadku wizytówek. Jeśli chcesz, aby strona osiągnęła wysokie pozycje na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes, to zwróć uwagę na:
- optymalizację tytułów stron – dodaj w nich najważniejsze słowo kluczowe;
- wskaźniki Core Web Vitals – służą one do oceny szybkości i wydajności strony;
- zdobywanie linków prowadzących do strony – czyli odnośników umieszczonych w witrynach zewnętrznych;
- wewnętrzne linkowanie – składa się na nie m.in. menu strony, odnośniki w stopce, w poradnikach, opisach kategorii. Chodzi tutaj o odsyłacze, które prowadzą do podstron serwisu.
W przypadku wizytówek podejmij inne działania. Znaczenie mają:
- opinie – ich liczba, częstotliwość dodawania, zawartość słów kluczowych i długość;
- wizytówki NAP – przypominają wpisy w katalogach stron. Zawierają adres, nazwę firmy i numer telefonu;
- optymalizacja nazwy firmy – nazwą nie powinno być słowo kluczowe. Najlepiej połącz ją naturalnie z najważniejszym słowem kluczowym np. Wypożyczalnia aut Maxauto;
- aktualizowanie wizytówki – warto systematycznie dodawać zdjęcia, wpisy, informować o promocjach. Profil Firmy w Google dobrze jest wykorzystać do komunikacji z klientami
Zaletą pozycjonowania na frazy lokalne jest mniejsza konkurencja niż w przypadku zapytań ogólnych. Charakteryzują się wysokim wskaźnikiem konwersji, szybciej możesz osiągnąć wysokie pozycje na najważniejsze zapytania. Efektem SEO jest zwiększenie znajomości marki, większa liczba odwiedzin witryny, połączeń telefonicznych od klientów. Warto osiągnąć wysokie pozycje zarówno wśród wizytówek, jak i stron. Więcej na temat działań prowadzonych dla firmy z Jeleniej Góry dowiesz się tutaj: smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-jelenia-gora. Wykorzystaj popularność Google i zdobywaj klientów dzięki wyszukiwarce.